torsdag 10. oktober 2013

Nytt kapittel & Ny seng

Som jeg nevnte tidligere i dag har Martine sin sprinkelseng blitt byttet ut med stor-jente-seng.
Hun ble veldig glad da hun fikk se den nye sengen,
og var kjempestolt over at hun nå har lik seng som fetter Vetle.


Jeg var spent på hvordan leggingen kom til å gå i kveld.
Så vel egentlig for meg at hun ville klatre ut av og bare tulle,
men der tok jeg feil.
Hun har ligget i sengen helt siden hun la seg.
Leggingen gikk riktignok ikke smertefritt...
Det er nemlig mye gråt og savn hos den lille 2-åringen vår om dagen.
Handymannen er offshore,
noe som Martine har taklet dårligere og dårligere det siste halve året. 

Derfor er jeg veldig, veldig glad for at det snart blir et nytt kapittel for familien vår.
Handymannen har jobbet offshore i ti år,
men etter nyttår blir det kontormann av han. 
Nytt firma, ny stilling, nye muligheter.
Det er med andre ord spennende tider vi går i møte,
og jeg er veldig spent.
Det skal bli helt fantastisk å ha mannen min hjemme hver kveld og hver helg.
Og for Martine blir det trygt, godt og forutsigbart å vite at pappa alltid er her.

Jeg skal ærlig innrømme at det til tider har vært beintøft å være alene hjemme i to til tre uker.
Det er mer enn èn gang jeg har tenkt på om jeg orker å ha det slik,
men de fire ukene vi har han hjemme,
har veid opp for tøffe uker hjemme alene.
Etter at Martine ble født,
har det ikke alltid vært like lett for Handymannen å reise fra oss heller,
men må man, så må man.

Men nå som situasjonen er blitt slik at Martine ikke har det bra når pappa er borte,
er jeg veldig glad for at offshoretiden snart er over.
I hvert fall for denne gang.

Etter å ha vært gressenke i ti år,
kommer det nok til å bli ganske rart å ikke være alene lenger,
men jeg er veldig positiv og tror dette er det beste for oss alle.


Etter mange kvelder med gråt og fortvilelse hos både mor og datter,
varmer det mammahjertet ekstra å se denne rolige, sovende skatten.
I morgen får vi han aller beste hjem,
noe vi gleder oss v e l d i g til!

Det var med blandede følelser jeg skrev kveldens innlegg.
Som regel skriver jeg bare om håndarbeid, interiør og andre overflatiske ting,
så det føles litt rart å plutselig være personlig...

2 kommentarer:

  1. Eg syns d va et flott og ærlig innlegg, og der e nok maaange som dele akkurat de samme tankene som deg:-) Eg har alltid sagt at eg ALDRI konne hatt ein mann som jobbe offshore, så eg syns jo at du e goe som har klart d så lenge. Ikkje någe kjekt når du oppleve at lilla jentå savne pappaen, e ikkje så lett for di å forstå alt dette her i den alderen. Fin seng forresten, og bra at d gjekk godt:-)

    SvarSlett
  2. Store, skjønne Martine! :) så bra hu sovna i stor seng. Håba fortsettelsen går like bra! I det minsta e dokke begge to te å takle en ut-og-oppi-sengå-kamp :-)
    Gratulera så møje te maen (og te dokke alle) med landjobb! Så det blei te dokke hoppa på en ny kverdag ja. Komme nok te å bli fantastisk! :) ha ei goe helg, og kos dokke samen! Btw me komme heim 23.og blir te 28 heile gjengen :-) ses då! Klem te dokke. Line

    SvarSlett