mandag 23. desember 2013

Strikk: Mariuskjole

Jeg har blitt litt hektet på Marius mønsteret etter å ha strikket det i hele høst.
Etter å ha strikket tre gensere,
var det veldig kjekt å lage noe som tok litt mindre tid.
Det ble en lyseblå kjole/tunika med korte armer til Martine.
Den er strikket i 4-5 år, 
og dermed litt for stor til å bruke ennå.
Men den ligger fint i skapet hennes og venter på at hun skal vokse enda litt til. 


Garnet jeg brukte er Dale Baby Ull,
og kjolen er strikket med pinne nr 2,5.
Fargekombinasjonen blå, hvit og beige synes jeg ble veldig fint! 

Nå er jeg i gang med enda en kjole,
men i en mindre størrelse...
Den skal nemlig en liten frøken som nettopp ble 1 år få! :) 

Ønsker alle en fantastisk fin jul! 


5 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Så utruligt skjønne!! Eg e så imponerte øve deg altså! Gjerna eg kunne fått et lite strikkekurs (-for nybegynnere vel å merke) når me flytte heim ;-)

    SvarSlett
  3. hei hvor finner jeg mönster på den kjolen da noen som vet



    SvarSlett
  4. var den marius kjolen til barn jeg lurte på

    SvarSlett
  5. This web site is really a walk-through for all of the info you wanted about this and didn’t know who to ask. Glimpse here, and you’ll definitely discover it.

    Click Here
    Visit Web
    Forosx.com

    SvarSlett