lørdag 13. november 2010

Nisser

Julen nærmer seg med stormskritt, og med advent bare to uker unna er nisseproduksjonen i full gang her i heimen. Jeg har fått noen bestillinger og vil bli ferdig til adventshelgen, så her går det unna!

Oppskriften på nissene har jeg fått av mor, og det er tredje året jeg strikker dem.
De er kjekke å gi bort i gave, enten det er til jul eller bare som en liten adventsgave til noen som fortjener det... Jeg har allerede tenkt meg ut noen som skal få en nisse i overraskelse om ikke så lenge... ;)

Nissene ser ut som skikkelige "fjøsnisser" og strikkes i tre forskjellige størrelser. De skal stå på 1,5liters flasker når de er ferdige. Kjempesøte og pynte med til jul!

Under kan dere se litt av prossessen... Nissen til høyre er ferdig strikket, men venter på en omgang i vaskemaskinen. De i midten er tovet, men har ikke fått på armer, nese og øyne ennå.



Ferdigstrikket fjøsnisse som snart skal flytte inn i et nytt hjem og bidra til julestemning!

4 kommentarer:

  1. Ååååh, så fine Marenmi! Eg bøye meg i støvet for kor flinke du e me hendene :)

    SvarSlett
  2. Ja dei e så fine :) men eg tenkte på en ting, du så snakka om at du går for "kvit jul" i heimen i år, du har kje prøvd å strikka de gråe og med hvit nisselua feks?;)

    SvarSlett
  3. Så utrolig fine!!! Ha en fin søndag:)

    SvarSlett
  4. Kan du sende oppskriften på denne?

    SvarSlett