mandag 23. september 2013

Marius

Min første Marius genser er nå helt ferdig.
Den har ligget en uke i strikkekurven,
men nå har jeg festet alle tråder og den er helt ferdig. 
Må si meg veldig fornøyd!
Genseren er en julegave til ei som har ønsket seg en Marius lenge,
så jeg gleder meg til å gi den til henne.
Det er ekstra kjekt å gi bort strikkegaver når det blir satt pris på hos mottakeren. 


Jeg valgte en damemodell som er smalere enn den originale Marius genseren.
I oppskriften var det rundfelling,
noe jeg synes ble veldig fint.
Jeg strikket først bærestykket,
deretter armene,
og så satte jeg armene på samme pinne som bærestykket før jeg begynte med mønster og rundfelling.





Jeg har strikket med Smartgarn fra Sandnes garn og brukt pinne nr 3 og 3,5.

Denne type genser falt i mersmak, 
og jeg er nå godt i gang med min andre genser.
Skal straks starte med mønsteret på den,
så jeg håper på å være ferdig om ikke så altfor lenge. 

(Speilreflekskameraet har fått seg et hardt møte med gulvet,
så derfor blir ikke bildekvaliteten så god.
Motoren til linsen er ødelagt,
så jeg må justere skarpheten manuelt,
noe som ikke er like lett med mitt dårlige syn.
Dere får derfor nøye dere med litt uklare bilder innimellom.)

5 kommentarer:

  1. Du e strikkemester nr 1!! Og for en reserfart på de pinnane, du e jo ferdige på 1-2-3:) tenke den heldige mottakeren blir mer enn fornøyd! Btw, kule stol :-) den har eg ikje sitt sjå dokk før, ny? :) (larvik-buaren)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønne, snille Line. Ja, stolen er ny! Fant den på Interstil før helgen, driiitkul!:) (mor holdt på å le seg i hjel når hun så den og trodde det bare var tull..) ha ha!

      Slett
  2. Kjempe fine genser:)) Heldig som har strikkekunnskaper, jeg har prøvd og prøvd men strikking er ikke for alle. Blitt mer og mer glad i hjemmestrikk etter jeg ble mamma, mye kjekkere med noe noen har strikket selv enn kjøpt i butikk, så hun er heldig hun som får marius genseren:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Irene.:) Hjemmestrikk er ekstra fint på babyer og barn, elsker å kle Martine i strikkeklær.:)

      Slett
  3. There are some interesting points in time in this article but I don’t know if I see all of them center to heart. There is some validity but I will take hold opinion until I look into it further. Good article, thanks and we want more! Added to FeedBurner as well

    Calis.delfi.lv
    Information
    Click Here
    Visit Web

    SvarSlett