onsdag 24. oktober 2012

Personlig almanakk

I dag kom den fine almanakken jeg har "designet" og bestillt HER.
Jeg elsker disse almanakkene, 
og dette blir det femte året jeg har en slik.
Min bedre halvdel mener jeg er gammeldags som ikke bruker kalenderen på telefonen,
men jeg liker å skrive ned ting og tang med penn. 
Synes det er greit å sitte med en oversikt foran meg,
og bla frem og tilbake.
Jeg har brukt almanakker aktivt siden jeg var seksten år,
og er helt avhengig av den for å holde styr på avtaler, planer og hendelser.
I og med at jeg bruker den aktivt,
kan jeg også gå tilbake til tidligere år og sjekke ting dersom det er noe jeg lurer på.
(Når reiste vi på ferie i 2009? Hvem feirte vi nyttår sammen med i 2007? Når var det påskeferie i fjor?)
Med andre ord; helt perfekt for en kontrollfrik som meg. ;)

Du kan velge mellom fire størrelser, 
forskjellige farger på fremside, bakside, tekst og gummistrikk.
Inni selve almanakken kan du også velge ulike temaer og design.
For kalenderåret 2013 valgte jeg, som i 2012, et personlig bilde på fremsiden.
Veldig kjekt med en helt egen kalender som ingen andre har! 

Jeg elsker dette bildet av Martine som ble tatt på årets sommerferie i Danmark...

 Noen eksemplarer av tidligere almanakker jeg har hatt...
I 2011 hadde jeg den minste størrelsen,
men den ble litt for liten for min del, så jeg holder meg til den nest minste.


Jeg betalte 260,- inkl frakt for denne almanakken,
og den kom i posten en drøy uke etter bestilling.
God og kjapp leveringstid er alltid et pluss! 

Kanskje dette var en julegaveidè til en vennine, søster, mor eller tante? 
(...eller en bror, far eller onkel dersom det er noen av dem som bruker almanakker...?) 


2 kommentarer:

  1. ja eg åg elske dei almanakkane! Et absolutt must for `liste menneske`som oss ;)
    Håba Martine e blitt friske igjen nå. Jammen typisk at hu ALLTID blir sjuge når stian e ude=/ Du e goe!!!
    Store klem te dokke begge to

    SvarSlett
  2. I’m impressed, I must say. Really rarely do I encounter a blog that’s both educative and entertaining, and let me tell you, you have hit the nail on the head. Your idea is outstanding; the issue is something that not enough people are speaking intelligently about. I am very happy that I stumbled across this in my search for something relating to this.

    Click Here
    Visit Web
    Swiatkarpia.com
    Information

    SvarSlett