mandag 8. oktober 2012

Hjemmelaget...

...gave til en liten lillesøster som melder sin ankomst om ikke mange ukene.
Det er min gode vennine Line (som står bak DENNE bloggen) som skal bli mamma for andre gang.
Det er alltid koselig å strikke barselgaver, 
og ekstra kjekt når jeg vet at det blir satt pris på. 

Teppet, luen og sokkene er strikket med babyull fra Sandnes Garn,
et godt og mykt garn som ikke klør og som tåler maskinvask.

Jeg vet at Line, som meg, liker duse naturfarger, 
så når det ble klart at det var en lillesøster på vei, ble fargevalget lett! 
Den duse gammelrosa/lilla fargen er nydelig, 
og en farge jeg har brukt mye når jeg har strikket til min egen lille jente også. 



Teppet er enkelt strikket med bare riller frem og tilbake, 
så for å få det lille ekstra heklet jeg en kant rundt hele teppet.
Teppet fikk da en helhet, og ble straks finere med èn gang! 

På luen har jeg sydd på to porselensknapper med teksten søt jente.
Koselig. Personlig. Fint. 


7 kommentarer:

  1. Så nydelig :)
    Du er virkelig flink til å strikke :)

    SvarSlett
  2. Flink du er! Line blir nok glad :) (gikk i klasse med line på ungdomsskolen)
    Jeg strikke pannebånd og telysholdere! Haha! Skulle ønske jeg var så flink som deg!

    Takk for koselig kommentar hos meg! Klem, L

    SvarSlett
  3. Så jilt å få en sniktitt på det fina håndarbeidet! Du e så flinke:) og du har rett, fargevalget kunne ikje falt bere i smak;) glede meg te å kle na i dette i vinter!

    Håba dokke kose dokke med pappen heima, og go tur te hyttå hvis det blir tur på dokke! :)
    Klem

    SvarSlett
  4. Kjempefint.. Så flink du er.. Jeg bare hekler jeg.. hehe.. men driver å lærer meg å strikke da..

    SvarSlett
  5. Utrolig fint!! Skulle gjerne vært like flink som deg til å strikke! :) Nå har jeg forresten lagt ut oppskrift på hodegjerdet på bloggen:)

    SvarSlett
  6. Can I just say what a relief to find someone who actually knows what theyre talking about on the internet. You definitely know how to bring an issue to light and make it important. More people need to read this and understand this side of the story. I cant believe youre not more popular because you definitely have the gift.

    Forum.moomba.com
    Information
    Click Here
    Visit Web

    SvarSlett
  7. Aw, this was a really nice post. In idea I would like to put in writing like this additionally – taking time and actual effort to make a very good article… but what can I say… I procrastinate alot and by no means seem to get something done.

    App.wooshii.com
    Information
    Click Here
    Visit Web

    SvarSlett