fredag 28. september 2012

Store, lille Martine

Tok litt bilder av Martine tidlig i dag morges (vi er jo oppe før fuglene fiser)
og mens jeg knipset klatret hun plutselig opp på stuebordet. 
Dette har hun aldri gjort før, og hun ble like overrasket som moren.
...og ikke så rent lite stolt over seg selv! 



"Wæææh, mamma! Eg krybe oppå bordet!!"

Også i natt ble det lite søvn; hun våknet klokken 1, 3, 4 og til slutt var det morgen halv 6. 
Jeg lurer på om det kan skyldes at hun sover for lite på dagtid; det sies jo at søvn avler søvn?
Vi har den siste tiden prøvd å innføre èn hvil på dagtid, fremfor to, men kanskje hun rett og slett ikke er klar for det ennå. Derfor skal hun i dag få ha to hviler, så får vi se hvordan natten blir.

Jeg ringte til barnehagen og sa at hun ikke kommer før i ti tiden, 
og i skrivende stund ligger hun ute i vognen og sover. 
Så får det bli en hvil i barnehagen etter lunsj også. 

Nå mens Martine sover har jeg kommet godt i gang med helgevasken. 
Når det er gjort er planen å få lest litt pensum før jeg skal hente i barnehagen.
I ettermiddag får vi besøk av tante Heidi og kusine Sina, det gleder vi oss til! 

God helg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar