søndag 21. august 2011

vanilje cupcakes

Jeg har aldri vært noe flink på muffinsbaking, men nå har jeg funnet en kjempegod oppskrift. 
Ikke bare smakte de veldig godt, de så for en gangs skyld gode ut også. 


Vanilje Cupcakes
3 dl sukker
200 g mykt margarin
4 egg
5 dl mel
1.5 ts bakepulver
3 dl kremfløte eller melk
2 ss vaniljesukker

Bland margarin, sukker og vaniljesukker.
Tilsett ETT egg, miks i 1 minutt. Dette gjentas med alle eggene. 
Når alle fire eggene er tilsatt, skal røren stå og mikse i ytterlige 5 minutter. 
Mel og bakepulver blandes i en annen bolle og siktes deretter oppi røren. 
Tilsett kremfløte eller melk. 
Fyll formene halvfulle.

Stekes på 200 C midt i ovnen i ca 15 min. 

Cupcake frosting
150 g mykt margarin
250 g melis
1 ts vaniljesukker
2 ss varmt vann

Margarin og melis røres godt til en luftig masse.
Tilsett deretter vaniljesukker og vann. 

Jeg hadde også noen dråper med rød konditorfarge oppi for å få litt farge på frostingen. 

Husk å avkjøle cupcakesene før du tar på frosting. 



4 kommentarer:

  1. Nam...selvsagt måtte du komme med dette nå hehe;)
    Jeg har hatt lyst til å bake muffins hele helga;) men det ble en langpanneeplekake.
    Men nå ser det ut til at jeg må teste ut disse i morgen da hehe.
    Jeg har i tillegg kjøpt jordbæressens på panduro som jeg har så lyst til å prøve. kanskje det blir godt i frostingen?

    SvarSlett
  2. Åååå meg og cecilie har baka så mange cupcakes før bryllupet, og dette såg veldig bra ut! Om dette e din fysste gang e eg imponerte:)

    SvarSlett
  3. Så koslig blogg du har, første gang jeg er innom - men jeg kommer igjen! :)

    Så fine cupcakes du har laget! Jeg skal lage cupcakes til dåpen til veslefrøkna - blir spennende å se om jeg får det til :)

    SvarSlett
  4. Namnam!!Disse skal jeg også prøve meg på en dag;)

    SvarSlett