tirsdag 11. desember 2012

Strikk: jakker

...til en nybakt storebror og en liten lillesøster! 
Jakken til lillesøster ble ferdig i en fei; 
den var så liten og trengte ikke så mye tid.
Da jeg skulle i gang med storebror sin,
tenkte jeg at dette kom til å gå fort siden jeg nettopp hadde laget en lik...
Men denne jakken tok noe lengre tid,
ikke bare fordi den var større, 
men også grunnet sykdom og eksamenslesing.

Men jeg kom endelig i mål,
og håper mottakerne (og ikke minst mamma`n) blir fornøyde! 

 På grunn av en litt for stor kleshenger, ser den minste jakken litt skeiv ut på bildet, den er fin i virkeligheten altså. ;) 

 Perlestrikk og enkelt flettemønster gir fin effekt. 

 Stor hette med oppbrettskant...

 ...fine treknapper... 

...og et lyst og fint garn ble til slutt et resultat jeg må si meg godt fornøyd med! 

Oppskriften er hentet fra garnstudio,
og dersom du vil prøve deg på denne jakken, 
finner du oppskriften dersom du trykker HER.

Lykke til! 

5 kommentarer:

  1. ååh, du e så flinke!!! De va kjempesøte :)

    SvarSlett
  2. de va gaaaalfine Maren!!Du e sååå flinke..hilsen Eva

    SvarSlett
  3. Så flink du er. De var kjempefine!

    SvarSlett
  4. Så utrulikt fine!! GJETT om eg glede meg te å kle de opp i desse då?! :) fy fillen så flinke du e, Maren!!:)) så vanvittig jilt at du strikka te Jonatan åg! *evig takknemlig*

    SvarSlett
  5. åå så fine di va!!!

    SvarSlett