fredag 21. september 2012

Høstnytt

Etter skolestart på fruen og barnehagestart på Martine,
har det blitt en ny og annerledes hverdag for oss. 
Det har tatt litt tid for hele familien å venne seg til nye rutiner og nye dager,
men nå begynner vi å komme inn i en fin rytme.

Dagene, og ukene, har fløyet avgårde og plutselig var det høst ute.
Den gode, skarpe høstluften har ankommet Vestlandet, 
og nå som Martine er blitt så stor, koser vi oss mye ute både trilleturer, sykkelturer og leking på lekeplassen. Om ikke mange ukene er det mørkt på ettermiddagene, 
så nå prøver vi å være ute så mye som mulig og nyte lyse ettermiddager. 




Høsten er også tid for innekos,
og i dag har jeg brukt formiddagen til å finne frem skinnfeller, stearinlys, lysestaker, lykter og telysholdere. 
Det er alltid kjekt med litt forandring både i stuen og på kjøkkenet, 
og jeg liker godt å endre og skifte ut lysestaker og lignende for hver årstid. 
Forandring fryder!


 På veggen mellom kjøkkenet og stuen har vi hengt opp to bildelister.
Den veggen var tom og trist, 
så det gjorde seg med litt bilder her. 

Kaffekroken på kjøkkenet.
Nespressomaskinen fikk vi da vi giftet oss for to år siden, 
og er i bruk flere ganger daglig. 
Jeg er en kaffeelsker, 
og det er så greit å bruke maskinen når jeg bare skal ha en kopp eller to.
Etter to år er det vel kanskje på tide å lære seg å bruke melkesteameren også...

Her skinner solen i dag og jeg skal straks ut på tur i finværet med min gode nabo som er hjemme i barselpermisjon. Det er på dager som dette jeg virkelig setter pris på å ha fri på fredager! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar