onsdag 16. mai 2012

17.mai bord

Da er langbordet dekket,
og jeg greide akkurat å knipse noen bilder før fotolyset forsvant helt. 

På bildet ser du
papirduk fra Europris
løper med norske flagg fra Nille
sløyfebånd fra Nille
servise og vinglass fra Rosendahl
Krysantum fra Mestergrønn
servietter fra Nille

Blomstene plasserte jeg i blanke vaser i forskjellige former og størrelser. 
Jeg hadde litt sløyfebånd igjen, 
så noen av vasene ble pyntet med dette.
Enkelt, men dekorativt. 






På selveste 17.mai drikker vi brus fra vinglass.
Jeg synes vinglass pynter godt opp på et dekket festbord,
det ser så mye finere ut enn med vanlige vannglass. 
Kjekt å gjøre litt mer ut av borddekkingen enn hva man vanligvis gjør. 

Jeg liker ikke for mye dill når jeg pynter bord.
Det enkle er ofte det beste.
At det dekkes med hvitt gjør at det hele får et ryddig preg,
men med innslag av RØDT og BLÅTT
blir det allikevel ikke kjedelig og sterilt. 

Nå skal jeg gjøre ferdig pavlovakaken, 
så er vi klare for feiring sammen med familien i morgen.

Sånn helt på tampen kan jeg meddele at ikke alt er på stell til morgendagen.
Jeg skulle nettopp henge opp en hvitvask, 
som blant annet inneholdt alle de hvite bodyene til Martine,
men da jeg skulle ta klærne ut av maskinen var de blitt lysegrønne.
Det hadde nemlig forvillet seg en grønnstripete genser sammen med alt det hvite...
Det ble en nødtelefon til mor og nå ligger det lysegrønne klær i en bøtte med klor.
Satser på at jeg får bodyene hvite igjen, 
for hun skal ha på seg en hvit body under matroskjolen i morgen.
T y p i s k. 

1 kommentar:

  1. Få fint dere har pynta:). Ønsker dere alle en riktig flott dag der hjemme. Hilsen bestefar Frank

    SvarSlett