mandag 13. august 2012

Ny epoke

I kveld sitter jeg med blandede følelser.
Jeg er spent, urolig, nervøs, men også forventningsfull og glad. 
I morgen starter nemlig en ny epoke for oss;
mammapermisjonen er offisielt over og Martine skal ha sin første dag i barnehagen.

Jeg er sikker på at det kommer til å gå fint, 
men litt nervøs er jeg...
Men det er vel i grunnen ganske vanlig å kjenne på akkurat disse følelsene når babyen din skal overlates til ukjente personer som skal ha ansvaret for henne.
Innerst inne vet jeg at det kommer til å gå veldig fint, 
og akkurat nå er det verst for mamma`n, ikke Martine.

I og med at hun er en skikkelig mammadalt,
er jeg veldig spent på hvordan det skal gå når hun skal være alene i barnehagen uten meg.
Heldigvis har vi noen dager foran oss med innkjøring der jeg også skal være tilstede! 

Vi har kost oss skikkelig de siste ukene,
og vært så heldige at Handymannen også har vært hjemme sammen med oss.
Føles veldig godt å ha en fin sommerferie å se tilbake på.
Fire fine, gode uker hvor vi har latt terrassebygging og annet arbeid ligge.
Fire fine, gode uker hvor vi bare har hatt ferie.
Sammen. 




Tenk at denne store, men allikevel lille, jenta er barnehagejente i morgen! 
Nå er den nye barnehagesekken pakket med ekstra skift, kopp, tutter og kos.
Støvler, regntøy og dress er klart.
Ny (brukt) vogn er kjøpt til bruk som barnehagevogn.
Alt av klær og sko er merket med navn og telefonnummer.
Vi er klar for en ny epoke.
Martine er barnehageklar. 

2 kommentarer:

  1. Sko så fjerna ha vore der å hatt innkjøringen sammen med dokke. Masse lykke til, det kommer til og gå bra :)

    SvarSlett
  2. Åh så spennande:) Du må skriva om koss d har gått, både for deg og Martine:) Masse lykke t ihvertfall:)

    SvarSlett