tirsdag 13. august 2013

Det rosa rommet

Martine sitt rom er et skikkelig jenterom,
noe som passer både mor og datter,
vi er nemlig veldig glad i rosa, begge to!
Her kommer et bilderas fra det det rosa rommet i huset vårt. 

 Hun ligger fortsatt i sprinkelseng,
og jeg tror vi fortsetter med det en stund til.
Var litt inne på tanken om å bytte til en større seng i sommer,
men så lenge hun fortsatt har god plass og ligger fint,
tror jeg vi venter litt lengre med å bytte ut.
Hun har ikke forstått at hun kan klatre ut på egenhånd,
så vi vet at hun ligger fint i sengen til vi kommer inn og henter henne på morgenen. 


 Bildelist fra IKEA som jeg har lyst å bytte ut med enten en lengre list,
eller en tallerkenhylle. 
D R Ø M bokstavene er kjøpt på Princess.

 Det hvite bordet og stolene lekte jeg med da jeg var liten.
Den gang var det knallrødt,
men jeg fant frem malerkosten og synes det ble noen hakk finere med hvitmaling! 

 Det koselige bildet øverst fikk Martine av en vennine av meg.
Her står det fødselsdato, vekt og lengde.

 Vuggen er det siste tilskuddet på barnerommet.
Den har Martine nettopp fått av oldefaren sin,
og hun elsker å leke med den og dukkene sine.
Det er blitt et fast rituale og legge "bebien" hver kveld før hun selv skal i seng.
Koselig! 

PS! Angående overgang fra sprinkelseng til "stor" seng;
er det noen som har erfaringer og tips å komme meg?
Når sluttet deres barn å sove i sprinkelseng?



5 kommentarer:

  1. Så søtt prinsesserom. Rommet til Ingriden vår er helt rosa, men hun skal bytte rom nå da, det nye rommet hennes er hvitt, så der må jeg nok få opp litt pynt og stæsj på vegger og sånt.. Gleder meg til å styre med det :-)

    SvarSlett
  2. Så fint rom!!!!:) Sofie begynte å sove i stor seng 5mai for å ver nøyaktig;) Hehe. Så ferskt e d:) dvs då va hu 2 år (og 1 mnd). Kjempe stolt og har faktisk gått kjempe fint. Va veldig spent sjøl.. Fusste 3 dagene våkna hu tidlig- i 6 tiå... Også kom hu inni d igjen å sov lenger. Tok ei god stund før hu forsto hu faktisk kunne gå utav korti hu ville. Komme inn t oss om morningene i 7 halv8 tiåog innimellom på natta viss d e någe. Men har lert seg at hu må sova i si seng fordeom hu vil komma t oss;) tippe overgangen vil gå fint- men e greit å ver forberedt på litt kamp;)

    SvarSlett
  3. Så fint rosa rom!

    Alltid så hyggelig å besøke bloggen din og jeg er så glad du er tilbake!

    klem, Lene

    SvarSlett
  4. Så kjekt å se at du er tilbake på bloggen :) du er heldig som enda kan style barnerommet med rosa, det er vist forbi her i gården ( hvis jeg er ærlig med meg selv har det vel alltid bare vert meg som ville ha ting rosa der inne ) mine var rundt to og ethalvt da jeg byttet seng

    SvarSlett
  5. The next time I read a blog, I hope that it doesnt disappoint me as much as this one. I mean, I know it was my choice to read, but I actually thought you have something interesting to say. All I hear is a bunch of whining about something that you could fix if you werent too busy looking for attention.

    Cceazuay.gob.ec
    Information
    Click Here
    Visit Web

    SvarSlett