torsdag 16. februar 2012

En liten titt i babyalbumet...

...til Martine.



Jeg elsker å klippe og lime i albumet til skatten vår og det er allerede (litt for) mange bilder oppi dersom jeg skal klare å få plass til det første leveåret hennes.
Jeg er på ingen måte noen ekspert når det kommer til scrapbooking, og gjør det derfor helt enkelt med litt farget papir, klistremerker og andre småting som er lette å lime fast. Jeg prøver meg frem og øvelse gjør som kjent mester.




Å lime inn og få orden på bilder kan fort bli et skikkelig tiltak dersom man sjelden fremkaller bilder.
Dersom man fremkaller èn gang og to i året, kan oppgaven med å få alle bildene inn i album nesten virke umulig. (Jeg snakker av erfaring!) 
Mitt tips er derfor å fremkalle bilder med jevne mellomrom. Jeg har laget meg en "regel" hvor jeg fremkaller hver andre måned, og dette fungerer kjempebra!

Da er det ikke så altfor mange bilder som kommer om gangen, og så er det lettere og huske tid og sted for når bildene ble tatt. (Dersom man ønsker å skrive noe om dette i albumet.)
Et annet tips er å sette av noen kvelder til å få bildene inn i album. Det er en tidkrevende jobb og for å unngå å bli lei før man er halvveis er det greit å ta litt om gangen. 



Kanskje ble DU inspirert til å få orden på bildene dine nå?

9 kommentarer:

  1. Såååå fint album! Dette komme dokker t å ha så mye glede av:)

    SvarSlett
  2. Der ga du meg et stikk av dårlig samvittighet. oppi all flytting har eg ikkje hatt tid t å lage albumet, så ligger 1 år bak, ganske nøyaktig.. *minne meg selv på at eg må begynne igjen* !!

    Kjempe fint album du har lagt, det va bare heilt fantastisk nydelig!!

    SvarSlett
  3. Nyyyydeligt:) Ja eg blei ihvertfall inspirert, ittesom eg hadde bestemt meg for å bare setta de inn i vanlig album. Men tror kanskje eg må ombestemma meg der itte å sett Martine sitt album:) Men så va d den der framkallingå av bildene då, hehe:)

    SvarSlett
  4. kjempe fint album :)
    jeg har scrappet siden minsten ble født, men nå har jeg rett og slett ikke tid eller plass:/
    jeg hadde scrappeplass der som Erik har fått rom, og har ingen plass til å gjøre av tingene mine, så de står i kjelleren til svigers :/
    planen er rom på loftet..men det kommer nok til å ta evigheter :(
    så nå lager jeg bare fort og gæli et album til Erik. Det blir ikke mye fint men :/

    SvarSlett
  5. Eg har blitt så inspirert at eg har gått å kjøpt fotoalbum og scrappeting..,hadde egentlig bestemt meg for å ha cewefotobok, men d va før eg såg bloggen din:) veldig fint! Kor har du kjøpt d vektarket?

    SvarSlett
  6. Nå ble jeg inspirert! Hvor har du kjøpt alt utstyret/papiret du har brukt til denne? :)

    SvarSlett
  7. I’m really enjoying the design and layout of your website. It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme?

    Superb work!

    Greenstone.flib.sci.am
    News.u-car.com.tw
    Imuabanbds.vn
    Gillettechildrens.org

    SvarSlett