torsdag 2. desember 2010

Jul på kjøkkenet

Jeg nevnte tidligere at jeg ikke skulle ha en typisk rød jul... Gjett hvordan det har gått?
Det blir liksom bare rødt av seg selv her i huset. Men når jeg ser resultatet så gjør det absolutt ingenting! Rødt er jo virkelig julens farge, og jeg som er så glad i tradisjoner klarte visst ikke å lure meg unna det røde allikevel.


Engelen som henger på lysestaken fikk vi i julegave for et par år siden. Kjempefin!
Telysholderne fikk jeg av mor "i mine yngre dager" da jeg flyttet ut.


Den røde lykten med sopp fant jeg på Jysk i går kveld og kostet en slikk og ingenting. De hadde den i forskjellige størrelser og jeg angrer nå på at jeg ikke kjøpte en litt større også. Kanskje jeg får svippe innom i dag igjen...

På kjøkkenbenken under vinduene har det også kommet litt nytt...
 Hvite GOD JUL bokstaver er kjøpt på Kremmerhuset.

 Fine krukker med rødt bånd er fylt med litt diverse julekaker.
Jeg synes disse krukkene er så koselige, og så er det jo også et pluss at man faktisk ser hva man har av julebakst. (Slik at man kan bake mer når det begynner å minke...)


Vel, det var jammen meg enda et juleinnlegg fra meg...
Nå er det eksamenslesing i noen timer før jeg skal på julekonsert sammen med mor, Storesøster og Svigerinne. Koselig!!

3 kommentarer:

  1. Så koseligt det ble:) fine krukker!

    SvarSlett
  2. Det blei jo kjempefint vennen. Likte veldig godt krukkene med kjeks og røde bånd :)

    SvarSlett
  3. Åååh så fint Maren! Du greide ikje lure deg unna nei, eg e heilt enig. Kan ver så fancy det bare vil med, men ingen jul uten rødfargen <3 Ligte og godt krukkene med kaker. Tror kanskje det blir slik med våre kaker også iår :)

    SvarSlett